6 Ocak 2017 Cuma

Microsoft'ta Bir Gün...


Merhaba Arkadaşlar,
Sizlere benim gibi bilgisayar işi ile uğraşan teknik arkadaşların hayali olan Microsoft Türkiye Ofisi ziyaretimi ve edindiğim bilgileri aktarmak istiyorum...

Günlerden cuma ve her zamanki gibi iş yerinde boş kaldığım bir zaman sosyal paylaşım sitelerinde gezerken Microsoft Windows sayfasında "Windows Elçilerini Arıyor!" adında bir yarışma olduğunu gördüm.
Yarışmanın katılım şartları ise gayet basit...
Sadece Windows'a olan sevgini anlatacağın bir video...
İlk başta inanamadım...
Sonrasında kendime gelerek bu yarışmaya her ne olursa olsun katılmalıyım dedim ve diğer arkadaşlarıma da gönderdi.
Yarışmayı kazananlar Microsoft ofisine davet edilecek ve süpriz hediyeler kazanacak ibaresini gördüm...
Yarışmaya katılım heyecanım ikiye katlamıştı.
Vaktim çok azdı çünkü yarışmanın son günüydü.Hemen bir beyin fırtınası yapıp Windows'a sevigimi nasıl anlatırım diye düşünmeye başladım...
Ve sonunda aklıma güzel bir fikir geldi...
Bir bilgisayarda yazılım olmadan donanım asla olamazdı fikrinden yola çıkarak kullanmadığım arızalı bilgisayarlar içinden ekran kartı, ses kartı, anakart, işlemci, ram, sabit disk, ethernet kartı, güç kaynağı ...
Yani kısacası aklınıza gelebilecek bütün parçalar....
Bu parçalar ancak bir yazılımla çalışabilir...
İşte o da Windows.
Bütün bu parçaları söküp kendime bir arka plan hazırladım ve videomu arkadaşımın yardımıyla çekmeye başladım.
Tabi bir video çekmek o kodar kolay değil...
Ekran başında izlerken çok basit gelebilir ama 1 saniyelik bir videonun bile defalarca tekrarı çekilebiliyor.
Zorluklarını başıma gelince anladım..
Gerçekten zormuş kamera karşısında olmak...
bir iki üç...derken sekizinci denemede işte oldu dedim.
Senelerdir kullandığım işletim sistemine olan sevgimi anlattım.İlk kullanmaya başladığım windows ile şimdiki Windows....
Tahmin bile edemezdim...
Neyse videoyu çektim Microsoft ekibine gönderdim.Heyecanım gittikçe artmaya başladı.
Ve o gün geldi...
O mail geldi...

Mailin başlangıcı "Tebrikler" diye başlıyordu...
Ve o an ki sevincimi anlatamam...Görülmeye değerdi...
Katıldığım yarışmada 1000 'e yakın kişi içinden sıyrılıp seçilmiştim...
Maili defalarca okudum ve benden iletişim bilgilerimi isteyip beni arayacakları yazıyordu.
Hemen gönderdim...
Ve ertesi gün aradılar ve Microsoft Türkiye Ofisine davet ettiler...
İşte oldu dedim...
Hemen İstanbul Biletimi hazırlayıp uçuş gününe kadar sabırsızlıkla bekledim...
Ve o gün geldi...
Evet ben İstanbul'a Microsoft Türkiye Ofisine gidiyordum. Her insana nasip olmayacak bir davet...
Tüm hazırlıklarımı yapıp uçuş saatini beklemeye başladım...
Heyecanlıydım...
Her seferinde toplantı, gezi için gittiğim İstanbul'a bu sefer bambaşka bir sebepten gidiyordum.
Ve uçak İstanbul'a indi ve ayak bastım.
Hava sandığımdan daha da soğuktu...
Antalya'lı olarak neler hissettiğimi tahmin edebilirsiniz...
Uzun uğraşlar sonunda Microsoft Ofisine giden otobüse bindim ve yavaş yavaş heyecanım giderek artıyordu...İstanbul 4.Levent semtinde indim.Tabi teknoloji ile iç içe olunca insan hemen navigasyonu açtım ve ofisin olduğu plazaya doğru telefonum yardımıyla gitmeye başladım.
Navigasyonu takip ederek yavaş yavaş ilerlerken kendimi bir anda bir site içerisinde buldum.
Ve o da ne...
Microsoft Ofisi plazası tam karşımda...
Fakat aramızda bir tel örgü var....
Anladımki ben site içerisine girdim ve bu siteden de karşıya geçiş yok...
Sonra tekrar aynı yolu geri gidip nihayetinde Microsoft Ofisine ulaştım...
Heyecanım doruk noktasındaydım....
Acaba içeride beni neler bekliyordu...
Derken Microsoft logosunu görünce ilk fotoğraf karemi çektim.
Ve içeri girdik...
Güvenlik kontrolünü geçip kaydımızı yaptırıp adımıza düzenlenen kimlik kartlarını alarak giriş yaptım.
Çalışanların son derece kibar ve sempatik tavırları gerçekten çok mutlu etti.
Girer girmez asansör kapısından tutunda, binanım tüm bölümleri Windows görselleriyle donatılmış...
Bizler için hazırlanan Windows Elçileri Yılbaşı Parti Alanına indim.

Gerçekten hazırlıklar son derece güzel yapılmış...Alanda Xbox'tan tutunda son teknolojik bilgisayarlar, Oyunlar , Kokteyl , ikramlar...
Anladım ki gerçekten büyük önem ve özen gösterilerek hazırlanmış...
Ne kadar değerli olduğumu o an anladım...
İyi ki de katılmışım diye içimden haykırıyordum resmen...
Alandaki incelemelerimi yapıp, fotoğraflarımı çektikten sonra arkadaşlarla tanışmaya başladık...
Türkiye'nin hemen hemen tüm illerinden gelen arkadaşlar var...
Hepsinin mutluluğu sevinci gözlerinden okunuyor...
Ve başladı...
Çok değerli sempatik sunucumuz açılışı yaptı ve hoşgeldiniz konuşması için Microsoft Türkiye Ürün Pazarlama Müdürü Levent Can beyi sahneye davet etti.
Müdür deyince benim aklıma yaşlı, ağır ses tonu itici, takım elbiseli, ve disiplinli resmi görünümlü bir kişi geldi...
Fakat o da ne ...
Gelen Müdürümüz son derece sempatik, genç, yakışıklı ve gamzeli...
Böyle müdüre can kurban...
Bizlere Windows Elçiliği hakkında bilgiler verdi, sunumlar yaptı.
Her şey açık ve net...
Sonrasında seçilen videolarımız izletildi.Benim videomun yüzlerce kişi içinde izletilmesi ayrı bir gurur verici...

Adamlar büyük emek harcamış program akışı harika...
Zaman su gibi akıp geçiyor ama bir taraftanda ne olur bu gün bitmesin diyorum...
Ve yarışmalar...
Tek kelimeyle süper...
Bir yarışma bu kadar mı eğlenceli ve zevkli olur.
Bilgi yarışması, Bingo...
Hediyeler, süprizler, çekilişler...
Notebooklar, tabletler, Xbox'lar...
Benim dışımda neredeyse tüm herkes bir hediye kazandı...Bizede Microsoft tan çanta, hoparlör, flash, bardak...Bunlarda güzel...
Derken sona yaklaştık...
Microsoft çalışanları bize Ofislerini gezdirdiler çalışanların mutluluğu yüzlerinden okunuyordu gerçekten.Herkesin hayal ettiği yerde çalışmanın mutluluğunu bize gösterdiler. Çalışma ortamı harika...Alışıldık ofislerin dışında farklı bir ofis...Resmiyetin olmadığı bir ofis...Herkes birbiriyle aynı mesafede...

Keşke tüm iş yerleri de bunu uygulayabilse...
Gerçekten güzel bir tasarım...Ofis değil farklı bir yaşam alanı...Çalışanların rahatlığına dair herşey düşünülmüş...Yaratıcı fikirler, projeler bu ortamda daha sağlıklı üretilir...
Aralarında farklı üniversitelerden gelen stajyer arkadaşlar da var ve hepsi inanılmaz derece mutlular...Hepsine çok teşekkür ederim...
Ve gezimiz son buldu...
Artık gitme vakti ...
Evet bu unutulmaz gün bitiyor.Dolu dolu geçen bir gün...Hiç bitmesini istemediğim bir gün artık bitti...
Neşe dolu , bir o kadar eğlenceli, heyecanlı ve keyifli bir günün sonuna geldik...
Ama olsun bu bir başlangıç...İlerleyen zamanlarda Windows Elçileri olarak etkinliklerde, eğitimlerde,  ilerleyen zamanlarda tekrar görüşeceğiz...
Bütün arkadaşlara Microsoft Ailesine bu güzel günü yaşattığı için çok teşekkür ederim.İlgileri için misafirperverlikleri için ayrıca teşekkür ederim.
Hepiniz harikasınız...
Sağlıcakla kalın.
Sevgiler...


#sadecebilgisayarla


Adnan Şenses Antalya Muratpaşa Bilgisayar Format Atma ve Kurulum - Armut.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder